2.4 Proč účast spotřebitelů v normách zlepšuje výrobky a služby
Jednoduchá otázka: Proč se zapojit do norem?
Jednoduchá odpověď: Proto, aby zboží a služby, které kupujete a používáte, splňovaly Vaše očekávání.
Jak? : Pomáhat psát specifikace (normy), které definují tyto druhy zboží a služby!
„Dobrá“ norma znamená, že člověk, který vytvoří dobrý výrobek - výrobek, který chcete používat, protože je bezpečný, vhodný pro daný účel a mimo jiné umožňující snadnou obsluhu.
Aby se toto stalo, někdo, kdo rozumí názoru spotřebitelů a kdo je může zastupovat, má být přítomen, když je norma projednávána.
Spotřebitel, který se účastní v technické komisi nebo politickém výboru pro normy se nazývá zástupcem spotřebitele. Typicky tato osoba nejedná v osobním postavení; spíše obvykle jedná z pověření sdružení spotřebitelských zájmů podle předem definovaného stručného výtahu a s předchozí přípravou (viz rovněž oddíl 3).
© Kabinet pro standardizaci, o. p. s.